E-mailul este o modalitate directă și personală de a interacționa cu potențialii și clienții. Datorită răspândirii smartphone-urilor și a dispozitivelor mobile, aproape toată lumea are e-mail în buzunar sau facil la îndemână.
Construirea unei baze de date cu abonați la e-mail joacă un rol central în strategia de marketing online. O parte proeminentă a site-ului tău ar trebui să fie formularul de înscriere prin e-mail. Acest lucru îți permite să captezi adresele de e-mail ale vizitatorilor site-ului și oferă ocazia de a contacta acei vizitatori care ar putea să nu fie gata să cumpere imediat dar care sunt interesați și doresc mai multe informații.
După cum vom discuta în următoarele două capitole, captarea și cultivarea potențialilor clienți sunt
două etape critice ale procesului de marketing. Ele ne dau capacitatea de a ne ocupa în mod inteligent de potențialii clienți interesați care ar putea să nu fie încă în punctul de a lua o decizie de cumpărare. În general, aceste tipuri de persoane reprezintă majoritatea clienților și sunt esențiale pentru a genera viitoare vânzări. Dacă nu ai o bază de date cu acești necumpărători interesați, probabil i-ai pierde pentru totdeauna. Singura ta speranță ar fi ca atunci când vor fi în sfârșit gata să cumpere, își vor aminti site-ul tău printre sutele pe care este posibil să le fi vizitat și vor finaliza ciclul de cumpărare început cu zile, săptămâni sau chiar luni în urmă.
E-mailul îți permite, de asemenea, să menții o relație strânsă cu baza ta de clienți și facilitează testarea și lansarea de noi produse și servicii. De-a lungul timpului vei construi o relație cu abonații din lista de e-mail, baza de date devine astfel un un marketing activ din ce în ce mai valoros.
Având o listă foarte receptivă de abonați la e-mail, îți permite să creezi o ofertă convingătoare cu un mecanism de răspuns automat și trimiterea instantanee la lista ta de e-mail. Vei primi feedback instantaneu, indiferent dacă este un succes sau nu. Este o modalitate excelentă de a testa ofertele ieftin înainte de a investi în mai mult medii scumpe, cum ar fi publicitatea pe social media sau plata-pe-clic (ppc).
În ciuda creșterii și popularității rețelelor sociale, baza ta de abonați la e-mail rămâne unul dintre cele mai importante elemente ale strategiei tale de marketing online. Prezența pe rețelele sociale a devenit problematică, deoarece doar un mic procent dintre urmăritorii tăi văd de fapt mesajul tău. Chiar dacă postarea ta ar ajunge la toți, probabil că va fi pierdută în feed. Videoclipuri amuzante cu pisici, glumele și meme-urile îți vor estompa mesajul de marketing. Se numește social mass-media cu un motiv.
Și mai important, o bază de date de e-mail este un bun pe care îl deții. Este independent de orice proprietate social media care este la modă.
Îți amintești hi5? Deși nu cred că Facebook sau Instagram vor dispărea în curând, este un spațiu în mișcare rapidă. Dacă îți construiești afacerea pe platforma altcuiva și începe să scadă în popularitate, activul tău cheie de marketing online devine blocat.
Deși e-mailul este un mijloc puternic, are câteva idiosincrazii pe care trebuie să le ai în vedere. Iată câteva dintre principalele lucruri de făcut și ce nu trebuie făcute atunci când vine vorba de e-mail.
Există reguli stricte despre marketingul prin e-mail în majoritatea țărilor.
Mai ales că trebuie să ai acordul destinatarului e-mailului pentru a le trimite e-mailuri de marketing. De aceea, un formular de înscriere pe site-ul tău este esențial. Nu cumpăra vreodată liste de adrese de e-mail unde destinatarii nu au solicitat în mod explicit să fie trimis prin e-mail. Nu numai că această poziționare foarte proastă, că ești în aceeași categorie cu spammerii, dar este și ilegal.
Nu scrie un e-mail ca un robot sau cum ai scrie o scrisoare formală. E-mailul este un media foarte personal și chiar dacă trimiți același e-mail pentru mii de abonați, scrie ca și cum ai trimite un e-mail unei singure persoane.
Simte-te liber să fii puțin informal. Utilizează un sistem automatizat de marketing prin e-mail. Nu utiliza niciodată Outlook, Gmail sau orice alt serviciu de e-mail standard pentru marketing prin e-mail. Aceste servicii sunt conceput pentru e-mailuri unu-la-unu, nu pentru e-mailuri unu-la-mulți. Contul tău va fi fie închis sau plasat pe lista de spam dacă începi să trimiți e-mailuri în masă de la aceste servicii. Acolo
sunt sisteme comerciale de marketing prin e-mail care sunt ieftine și ușor de utilizat.
Lucrul grozav despre utilizarea acestor servicii este că se ocupă automat de multe aspecte de conformitatea legală pentru tine, lucruri precum a avea o opțiune de dezabonare și datele tale de contact din partea de jos a e-mailurilor tale de marketing. De asemenea, muncesc din greu pentru a ocoli filtrele de spam și pentru a asigura o bună livrare.
E-mail regulat. Dacă trimiți rar e-mail către baza de date de e-mail, interacțiunea acestora va începe să dispară, va deveni “rece” Este posibil să fi optat pentru baza de date de e-mail, dar dacă nu au auzit
de la tine pentru o lungă perioadă de timp, ei pot uita cine ești și te marchează ca a spammer. Și mai rău, valoarea activului tău cheie de marketing online începe să fie în descompunere. Pentru a menține relația caldă, păstrează legătura cu abonații tăi de e-mail cel puțin lunar. Cele mai bune practici sunt mai aproape de săptămânal, dar depinde și de piața ta țintă. Cunosc niște agenți de marketing prin e-mail care trimit e-mail zilnic sau chiar de mai multe ori pe zi. Nu există reguli stricte și rapide când vine vorba de frecvență. Asigură-te că atunci când trimiteți un e-mail este relevant și creează valoare.
Dacă trimiți e-mail către baza de date a abonaților numai atunci când vrei să le vinzi ceva, asta se va îreflecta prin dezabonarea de la lista ta, ignorândi-ți e-mailurile sau marcându-te ca spammer. Toate
relațiile sănătoase se bazează pe un schimb de valoare. Asigură-te că majoritatea e-mailurile tale nu sunt oferte de vânzare, ci mai degrabă ceva care creează valoare pentru abonații tăi. Un raport bun este trei e-mailuri de valoare pentru fiecare e-mail de ofertă.
Un alt motiv excelent pentru a folosi o platformă comercială de e-mail marketing este automatizarea. Aceste platforme îți permit să configurezi secvențe care automat trimit e-mail către noii abonați. De exemplu, atunci când se abonează, ai putea solicita platformei de marketing prin e-mail să le trimită automat un e-mail de bun venit.
O zi mai târziu, le-ar putea trimite un e-mail cu valoare, ajutându-i să se îmbunătățească, să înțeleagă categoria de produse de care sunt interesați. Trei zile mai târziu ai putea trimite un e-mail în care să le spui mai multe despre tine și despre afacerea ta. O săptămână mai târziu i-ai putea invita să programeze un apel telefonic cu tine. Toate acestea se pot face pe pilot automat.
O platformă de marketing prin e-mail poate fi unul dintre cei mai buni oameni de vânzări din organizația ta. Nu se va imbolnăvi niciodată, nu se va plânge niciodată și nu va uita niciodată ce va urma.
Cu marketingul prin e-mail ai trei provocări:
Primirea e-mailului ta. livrat. După cum sa discutat, cel mai bun mod de a asigura o bună livrare prin e-mail este utilizarea unui marketing prin utilizarea unei platforme de e-mail comercial. În plus, asigură-te că texttul tău de e-mail nu este conține fraze spam sau folosește prea multe imagini sau link-uri.
Deschiderea e-mail-ului. Cel mai bun mod de a face destinatarii să deschidă e-mailul este pentru a avea un subiect convingător.
Scopul subiectului e-mailului este de a crea curiozitate și de a motiva destinatarul să îți deschidă e-mailul.
Citirea e-mailului primit. Unii marketeri susțin că ar trebui să păstrezi scurte e-mailuri adresate abonaților.
În realitate, lungimea e-mailurilor tale este secundară relevanței și calității lor. Dacă scrii convingător continutul va fi citit. De exemplu, un comerciant de e-mail proeminent și bloggerul Ramit Sethi scrie e mailuri foarte lungi. Și trimite e-mail-uri abonaților în mod frecvent. El a strâns mii de date despre piața sa țintă și știe exact ce vor să citească. Astfel în timp ce e-mail-urile lui sunt lungi, sunt extrem de relevante și convingătoare pentru piața lui țintă.
O abordare alternativă este să păstrezi e-mailurile scurte doar având un teaser sau un rezumat în corpul e-mailului. Cititorii sunt atunci invitați să facă clic pe un link pentru a putea citi mai multe pe site-ul tău web sau blog.
E-mailul este un canal media foarte puternic și personal. Îți permite să creezi campanii convingătoare cu un grad ridicat de automatizare. Când este făcut corect, poate fi o parte valoroasă atât a strategiei media online cât și offline.
Știm cât de copleșitor și de înfricoșătoare poate fi începerea site-ului tău! Sunt șanse să nu fii web designer sau copywriter,
și, deși îâi cunoaști afacerea/produsul/serviciul pe dinafară, este posibil ca proiectarea unui site web să nu fie punctul tău forte.
Oamenii iau decizii în mai puțin de 4 secunde făcând presupuneri. Emoția este totul.
Facem presupuneri despre oamenii pe care tocmai îi întâlnim, despre produse și mărci.
Nu avem timp să analizăm fiecare aspect al unei situații, al unei persoane sau al unui produs, așa că folosim comenzi rapide.
Creșterea prețurilor NU este la fel de simplă ca simpla schimbarea a numerelor de pe site-ul web.
Întreaga strategie de brand trebuie să fie ridicată pentru a se potrivi cu calitatea produselor tale.
Mesajele brand-ului tău trebuie să vorbească cu cele mai profunde dorințe ale clienților dvs. ideali.
Întreaga ta experiență trebuie să spună „Sunt de bună calitate și sunt scumpă”.
Un program de succes în educarea clienților poate avea un impact semnificativ asupra afacerii tale, inclusiv creșterea nivelului de satisfacție a clienților, reducerea costurilor de asistență, îmbunătățirea adoptării produselor, generarea de clienți potențiali.