Produs sau serviciu – este chiar cel mai important lucru?
Lasă-mă să-ți spun o poveste.
„Simt că ar trebui să adaug o cusătură specială pentru a justifica prețul”
– a spus clienta mea despre noua ei piesă de linie de modă.
În capul ei, dacă era scump, trebuia să aibă ceva SPECIAL.
Un element magic, nimic altceva nu are, așa că oamenii plătesc mai mult pentru el.
A fost blocată să încerce să găsească o modalitate de a câștiga ceea ce știa că este corect, de a-și poziționa marca în locul potrivit pe piață, simțind totodată că este corect pentru client.
Am fost cu toții acolo, nu-i așa?
Așa că i-am pus câteva întrebări și ea și-a dat seama:
„Percepția este totul. În timp ce produsele de calitate sunt importante, este experiența percepută pe care clientul crede că va avea atunci când va cumpăra produsul. Vindeți experiența, nu produsul.”
Lucrul pe care ar trebui să vă concentrați pentru a vă vinde produsele și serviciile
Dacă ar fi să-ți lansezi noul produs sau serviciu, să spunem acum 100 de ani, tocmai ai crea ceva de care oamenii aveau cu adevărat nevoie.
Nu ar fi nevoie să-l comercializați prea mult, pur și simplu creați un produs grozav, un serviciu excelent și oamenii vă vor găsi. Oricum, ei căutau în mod activ ceva ce ai creat. Le-a îndeplinit nevoia sinceră. Nici ei nu au avut prea multe de ales, pentru că au existat doar câțiva alți oameni care le-au oferit, dacă chiar deloc.
Astăzi, este o altă poveste.
Astăzi, avem tot ce ne trebuie ușor accesibil și mult prea multe opțiuni. Dacă vă gândiți bine, de câte lucruri cumpărați aveți nevoie de fapt?
Probabil doar câteva.
În zilele noastre, cumpărăm lucruri pentru a ne satisface dorințele.
Vrem să arătăm grozav și să ne simțim bine așa că cumpărăm produse cosmetice.
Vrem să ne mișcăm confortabil, așa că cumpărăm mașini.
Vrem să ne arătăm stilul personal, așa că cumpărăm haine.
Vrem să ne simțim răsfățați și îngrijiți, așa că mergem la o cosmeticiană sau ne facem un masaj.
Toate aceste lucruri sunt dorințe. Ai putea trăi cu ușurință fără ele, nu-i așa? Dacă chiar ai nevoie? Știu că ai putea!
Este o pastilă greu de înghițit, dar la fel și clienții tăi ar putea trăi fără produsul sau serviciul tău.
Știind asta, cum îi facem să dorească?
Tocmai de aceea creăm mărci.
Branding-ul este într-adevăr opinia colectivă și sentimentul pe care publicul tău îl are despre tine și despre afacerea ta.
Așadar, pentru a-i face pe oameni să-și dorească cu adevărat orice oferiți, trebuie să creați un brand pe care doresc să-l experimenteze. Un brand care îi face să se simtă așa cum își doresc.
Un brand care spune ceva despre ei de care sunt mândri. Trebuie să creați o experiență de brand atât de potrivită pentru dorințele lor, încât să fie irezistibilă pentru ei.
Așa devii singura alegere din industria ta.
Așa devii un brand memorabil care merită împărtășit cu prietenii lor sau chiar să te lauzi.
Așa creezi o comunitate de brand căreia îi aparțin oamenii mândri.
Prin urmare, branding-ul este modul în care vă prezentați clienților.
Este tot ceea ce creează acest sentiment instinctiv despre care vorbeam mai devreme.
CITEȘTE ȘI: Fotografie de marcă susținută de psihologie
Sunt o serie de lucruri, cum ar fi personalitatea mărcii, misiunea și viziunea, valorile, vocea, strategia de marketing, tema mărcii, imaginile, produsele și ofertele, cultura mărcii și multe altele.
Așa că, în loc să încercați să adăugați MAI MULT în produsele sau oferta dvs., faceți-vă marca irezistibilă pentru oamenii POTRIVITĂ.
Oamenii cumpără experiența, NU produsul. Ei cumpără o poveste, o comunitate, un sentiment. Ei fac o declarație.
Fă din asta o mișcare. Ceva la care vor să facă parte. Ceva cu care vor să se laude prietenilor lor.
Aceștia care cumpără de la tine spune mai multe despre ei decât despre marca ta.
Aceasta este întreaga artă a poziționării mărcii (ai observat că sunt cam obsedat de asta?)
Totuși, NU o veți obține printr-un nou logo sau design de site web. Veți face acest lucru creând în mod intenționat o strategie de influență inteligentă pentru a vă da seama CE doriți să spuneți și apoi găsind elementele vizuale și cuvintele potrivite pentru a comunica asta.
Pentru că știi ce?
Designul este doar un limbaj. În primul rând, trebuie să știi ce să spui.
Sunteți gata să vă ridicați brandul la un nivel influent, puternic și irezistibil?
Știm cât de copleșitor și de înfricoșătoare poate fi începerea site-ului tău! Sunt șanse să nu fii web designer sau copywriter,
și, deși îâi cunoaști afacerea/produsul/serviciul pe dinafară, este posibil ca proiectarea unui site web să nu fie punctul tău forte.
Oamenii iau decizii în mai puțin de 4 secunde făcând presupuneri. Emoția este totul.
Facem presupuneri despre oamenii pe care tocmai îi întâlnim, despre produse și mărci.
Nu avem timp să analizăm fiecare aspect al unei situații, al unei persoane sau al unui produs, așa că folosim comenzi rapide.
Creșterea prețurilor NU este la fel de simplă ca simpla schimbarea a numerelor de pe site-ul web.
Întreaga strategie de brand trebuie să fie ridicată pentru a se potrivi cu calitatea produselor tale.
Mesajele brand-ului tău trebuie să vorbească cu cele mai profunde dorințe ale clienților dvs. ideali.
Întreaga ta experiență trebuie să spună „Sunt de bună calitate și sunt scumpă”.
Un program de succes în educarea clienților poate avea un impact semnificativ asupra afacerii tale, inclusiv creșterea nivelului de satisfacție a clienților, reducerea costurilor de asistență, îmbunătățirea adoptării produselor, generarea de clienți potențiali.