Psihologia culorilor 101 – cu exemple

Psihologia culorilor este reală: culorile diferite ne fac să simțim o serie întreagă de emoții.
Sunt sigur că ai experimentat acest sentiment atunci când pictezi o cameră și își schimbă total vibrația și energia. Sau dacă te simți trist, te trezești purtând culori diferite decât atunci când ești fericit și plin de energie. Asta pentru că culorile te fac să te simți.

Culorile comunică un mesaj foarte puternic subconștientului nostru – de obicei nu îl înțelegem la nivel logic, dar primim mesajul.

Dacă doriți ca clienții dvs. să se simtă inspirați și plini de energie, asigurându-vă în același timp că sunteți o persoană sinceră și deschisă, poate doriți să alegeți culori din paleta de culori Spring Personality: toate acestea sunt culori deschise, luminoase și clare. de la galben, la verde lime, roz pastel și albastru și gri deschis.

Vrei să arăți sofisticat, romantic și elegant? Alege culorile reci, de pește albastru și violet ale verii.

Este pasionat, cald și energic vibrația ta? Alegeți culori calde de toamnă, de la roșu, la portocaliu la galben, la violet intens, verde și maro.

Culorile perfecte pentru un brand puternic, practic și dinamic este Winter: cu culori îndrăznețe, contrastante precum negru, alb, galben puternic, albastru roșu și portocaliu. (Acesta este singurul sezon care conține alb pur și negru).

Fiecare culoare evocă un sentiment diferit în noi și comunică mesaje diferite. Fiecare culoare primă poate avea o nuanță diferită, care schimbă, de asemenea, modul în care ne face să o vedem (gândiți-vă la verde lime vs. atenuat, verde pastel sau verde sticla).

Deocamdată, să ne concentrăm doar pe culorile prime, astfel încât să ne putem arunca mai adânc în fiecare paletă de culori altă dată.

Psihologia culorilor 101

Gândește-te doar la modul în care îți poate crește starea de spirit atunci când îmbraci acest pulover galben. În felul în care te simți mult mai încrezător când te pui pe acest ruj roșu.

Culorile comunică cu noi la nivel subconștient, de aceea este atât de important să le folosiți pe cele potrivite pentru arhetipul mărcii dvs.

Nefolosirea acestor cunoștințe puternice înseamnă pierderea personalității, vitalității și impactului mărcii dvs.

Suntem pregătiți să citim și să ne dorim imagini vizuale
Procesarea vizuală implică peste 50% din creierul uman și putem procesa imaginile în mai puțin de 1/10 de secundă.
Aceasta înseamnă că, înainte de a citi măcar orice copie a site-ului dvs., vă vom fi procesat și înțeles subconștient elementele vizuale.
Elementele vizuale sunt mai ușor de înțeles
Este nevoie de două ori mai mult pentru a înțelege și a vedea sensul cuvintelor decât pentru a procesa o culoare, un simbol sau o imagine.
Elementele vizuale permit conexiuni instantanee: creierul nostru a evoluat pentru a face conexiuni între obiecte aleatorii ȘI pentru a înțelege modelele și culorile pe care le vedem. De aceea putem vedea o față într-un model aleatoriu sau un iepuraș într-un nor.
Cu toții avem culoarea noastră preferată, dar…
Poate fi aliniat cu personalitatea noastră, dar nu trebuie să fie culoarea perfectă pentru brandingul nostru.

La urma urmei, NU ești întotdeauna marca ta.

Pentru a determina ce culori ar trebui să utilizați pentru marca dvs., ar trebui să începeți cu clarificarea misiunii dvs. de afaceri, viziunea și profilul perfect al clientului. Cel mai bun mod de a face acest lucru este să răspunzi la câteva întrebări puternice, cum ar fi:

Pentru ce vreau să fiu cunoscut?
Ce cuvinte descriu exact felul în care vreau să apar?
Ce vreau ca clienții mei să știe cu siguranță despre afacerea mea?
Cum vreau să se simtă clienții mei când iau legătura cu marca mea?
Cine este clientul meu perfect, cu ce le place să fie vorbit?
Sau pur și simplu participați la testul nostru de arhetipuri de brand și aflați în detaliu despre personalitatea mărcii dvs. și despre clienții ideali.

Găsiți culori care comunică personalitatea mărcii dvs
Fiecare arhetip de marcă are o personalitate diferită și are nevoie de un stil vizual diferit pentru a fi bine reprezentat. De aceea este atât de important să nu săriți peste pasul de a vă descoperi Arhetipul mărcii. Doar după ce ai înțeles personalitatea mărcii tale, vei vedea mai clar ce culori și tonuri să folosești cel mai bine.

Descoperiți culorile primare și semnificația lor
După cum am spus mai devreme, toți înțelegem culorile puțin diferit. Uneori, chiar și starea noastră de spirit va afecta această înțelegere: cineva supărat poate vedea culoarea roșie ca fiind mai agresivă decât cineva care se simte trist și trist (o va vedea ca fiind optimistă și plăcut energică).

Culorile au totuși o semnificație universală, așa că citiți mai departe pentru a vă scufunda mai adânc în el.

psihologia culorii 101: Verde


ECHILIBRAT, ARMONIOS, ABUNDANT, PĂMÂNTros
Verdele este o culoare a armoniei, așa că dacă brandul tău dorește să comunice acest lucru, aceasta este culoarea ta. Aceasta este, de asemenea, o culoare grozavă pentru mărcile care doresc să fie percepute ca organice, aliniate cu natura. Dacă vindeți lumânări parfumate pe care le faceți singur – aceasta ar putea fi o culoare perfectă pentru dvs. Alegeți de la verde măsline intens pentru a transmite un mesaj „echilibrat”, de la verde sticla care pare profesional și elegant, până la verde pastel deschis, care este calm și elegant. Aveți grijă să echilibrați verdele cald cu alte culori (cum ar fi albastrul), sau puteți crea un efect nu atât de elegant de verde pământesc, murdar.

psihologia culorii 101: galben

OPTIMIST, PUTERNIC, STIM DE SINE ÎNALTĂ, PUTERNIC din punct de vedere emoțional
Vrei să fii perceput ca o persoană puternică, care are multe de spus? Atunci galbenul este o culoare de preferat pentru tine! Galbenul deschis și pastelat va fi perfect pentru personalitatea primăverii, în timp ce galbenul intens funcționează excelent cu albul și negru de iarnă și adaugă multă energie și declarație acolo. Puteți alege o nuanță de muștar pe care să o puneți în paleta de toamnă și să adăugați un element elegant și profund.
Fii atent: utilizarea pe scară largă a galbenului te poate face să arăți la fel de nevoiaș și lipsit de încredere (și trebuia să fie optimist, nu? Știu!).

Portocaliu
CREATIV, OPTIMISTIC, POZITIV, PASSIONAT
Cu toții iubim o culoare pastelată de piersici – este foarte feminină, deși nu la fel de banală ca rozul pastel. Culoarea profundă a mandarinei apare ca fiind super energică, poate fi elegantă și plină de pasiune. Când este amestecat cu bej, creează un amestec frumos pe care ai vrea să-l lingi. Dacă marca dvs. este feminină, puternică și pasională – alegeți portocaliul ca principală și bejul ca culoare de susținere.

Ai grijă să nu-l folosești prea mult: culorile puternice sunt cel mai bine folosite ca stropire din când în când, așa că lasă într-adevăr impact fără a fi prea copleșitor și să arate ieftin.

psihologia culorii 101: rosu

roșu
PUTERNIC, PASIONAT DETERMINAT, ENERGETIC, CURAJOS
Ai fost vreodată într-o dispoziție grozavă și ai vrut să-ți pui un ruj roșu? Da, aceasta este culoarea pasiunii, a energiei și a fericirii. Dacă doriți ca marca dvs. să comunice acest lucru, alegeți citiți și nu vă întoarceți niciodată.

Ca și în cazul portocalei, folosiți cu moderație, sau puteți părea supărat!

psihologia culorii 101: roz

Roz
Hrănitor, cald, optimist, plin de nădejde, amabil, intuitiv
Aceasta este culoarea principală a mărcii mele, legată de bej cappuccino deschis.

CITEȘTE ȘI: 5 etape prin care trec clienții tăi înainte de a fi gata să cumpere
Îmi doresc ca brandul meu să fie perceput ca alăptător, intuitiv și cald, astfel încât să comunice oamenilor pe care îi pot ajuta să-și construiască și să-și cultive mărcile, să le înțeleagă intuitiv nevoile, oferindu-le un impuls de optimism și inspirație.

Ai grijă să nu-l folosești prea mult, poți să arăți copilăresc și lipsit de stima de sine.

psihologia culorii 101: negru

Negru
PUTERNIC, SIGUR, SOFISTICAT, DINAMIC, DRAMATIC
Stropii de negru pot fi foarte elegante (vedeți multe în reviste, folosite în fonturi serif sau script elegante, conectate cu imagini frumoase), dar folosite prea mult poate apărea ca drenant și grele. Folosește-l cu înțelepciune și cu culori strălucitoare, astfel încât să strălucească cu adevărat printre ele și să-l folosești „partea ușoară”. Negrul îl găsești doar în Winter Color Personality.

psihologia culorii 101: alb

alb
PUR, CLAR, ASCUȚIT, IGIENIC, ETEREAL, CURAT
Gândiți-vă nu numai la alb clar și ascuțit, ci la alb crem, bej deschis, alb de unt. Spațiul alb este foarte puternic și ar trebui respectat și adăugat oricărui design. Voi scrie în curând o postare separată despre spațiul alb în design, așa că vă rugăm să fiți pe fază dacă sunteți interesat (sau să vă înscrieți la newsletter-ul meu pentru a vă asigura că nu îl veți rata).

Albul funcționează frumos amestecat cu o pată de culoare din când în când. Face ca alte culori să strălucească și aduc lumină design-urilor tale. Este o culoare perfectă dacă doriți să fiți perceput ca curat, dar aveți grijă – albul ascuțit se simte igienic și este foarte rece.

Aur
CALDE, BOGAȚĂ, ELEGANTĂ, BOGAȚĂ, GLAMOUROS
Funcționează cel mai bine ca un strop de culoare, având în vedere mult spațiu alb. Amestecat cu alb și auriu creează un aspect foarte elegant și sofisticat, deși este foarte puternic și cu siguranță vei comunica o personalitate foarte puternică prin asta.

Folosit cu culori slabe adaugă multă rafinament și devine ușor și optimist.

Dacă marca dvs. este premium și scumpă – această culoare ar trebui să apară în paleta dvs. de culori.

Folosit în exces poate părea exigent și egoist.

psihologia culorii 101: argintiu

Argint
PRESTIGIOSĂ, BOGAȚĂ, ECHILIBRATĂ, GLAMOUROSĂ, CALMĂ
Este mult mai calmant decât aurul, dar totuși foarte elegant și sofisticat. Din nou, funcționează cel mai bine folosit cu înțelepciune, nu excesiv.

Atât aurul, cât și argintiul pot apărea ca gri sau galben „murdar” pe web, așa că asigurați-vă că aplicați o textură aurie sau argintie sau o bob (în Photoshop), pentru a-l ilumina și a face să arate ca unul dintre aceste metale.

psihologia culorii 101: gri

Gri
SOFISTICAT, GLAMOUROS
Această culoare este foarte dificil de folosit – nu funcționează grozav ca culoare primară, trebuie să se amestece cu o altă culoare care îi va aduce viață și îi va străluci lumina. Încercați să nu folosiți un gri doar cu alb și negru, veți părea foarte rece și lipsit de viață.

Griul funcționează excelent cu culori pastelate – pentru un aspect delicat și cu culori strălucitoare pentru o senzație și o declarație optimistă.

Există multe nuanțe de gri și încercați să fiți atenți când proiectați pentru web, deoarece mulți oameni nu vor vedea gri foarte deschis dacă ecranul lor nu are un iMac de 27 inchi.

Puteți alege dintre gri clar (adică alb-negru pur) sau tonuri calde sau reci, care vor completa culorile lor primare.

CITEȘTE ȘI: 5 moduri de a adăuga emoție mărcii tale
Nu-l folosi prea mult, altfel va scoate personalitate din design-ul tău.

Culorile sunt importante, dar ele însele nu vor construi personalitatea mărcii tale
Arhetipurile mărcii o vor face, totuși.

Arhetipurile de marcă sunt o modalitate excelentă de a folosi psihologia pentru a atinge emoțiile clienților și ai clienților și pentru a le influența, vă ajută să vă concentrați brandul ÎN CÂND rămâneți fideli valorilor dvs.
Nu trebuie să te prefaci că ești altcineva, nu trebuie să încerci să fii totul pentru toată lumea.

Cu cât te concentrezi mai mult, cu atât este mai ușor să atragi clienții potriviți ȘI să definești personalitatea (și vocea) mărcii tale.

Urmărește webminariile
înregistrate!

Un program de succes în educarea clienților poate avea un impact semnificativ asupra afacerii tale, inclusiv creșterea nivelului de satisfacție a clienților, reducerea costurilor de asistență, îmbunătățirea adoptării produselor, generarea de clienți potențiali.

urmărește-mă
tiktok
instagram
facebook
Reclame

Cât să investești în reclame?

Profil  de Client

Cine este clientul tău ideal?

Social  Media

Stilizare postări

Marketing

Cui vinzi? Cum vinzi?

Webdesign

Formula "One Page Site"

Branding

Primii pași în definirea brandului

profilul
clientului perfect

03

brand
trinity

02

Vocea
brandului

01

Profită de resursele noastre gratuite pentru a te ajuta să începi în a îți defini brand-ul ideal.

Vrei să colaborăm?

Oferim servicii de creare site-uri, customizare templateuri, dar îți oferim și posibilitatea de a îți crea propriile  postări social media cu ajutorul template-urilor noastre.

Toate drepturlle rezervate   |    Design by Digital Fairy
@DigitalFairy.ro

urmărește-ne

Gratuit

back to top