Povestea brandului tău – ce este?

formulă simplă de urmat

Povestea activează o parte mult mai profundă a creierului decât simpla împărtășire a faptelor, prin urmare avem de 22 de ori mai multe șanse să ne amintim povești decât fapte.

– Uri Harrison, TED Talk

De aceea ar trebui să spunem povești clienților noștri, astfel încât să rămânem mereu la curent și să comunicăm ceea ce oferim într-un mod mai semnificativ.

Ce este o poveste de brand?

Povestirea este o parte importantă a branding-ului, dar ar putea fi foarte confuză, mai ales cu toate sfaturile disponibile care ar putea să nu fie atât de adevărate.

Dacă te-ai întrebat vreodată dacă povestea mărcii tale este:

  • propria ta poveste personală?
  • de ce ți-ai creat afacerea?
  • povestea despre cum a apărut brandul tău?
  • poveștile clienților sau clienților tăi?
  • un fel de poveste magică cu care ar trebui să vii?

Nu esti singur.

Există o concepție greșită uriașă despre povestea mărcii care te face blocat și este aceasta:
Brandul meu este eroul poveștii mele. EU. EU. EU.

Înțeleg perfect, există o mulțime de sfaturi contradictorii: – faceți-vă marca mai mult ca dvs., – sunteți marca dvs., – deveniți vulnerabilă, – fiți autentică și mai mult. Nu mă înțelege greșit, există și un loc și un timp pentru asta. Dar trebuie să înțelegi un lucru:

Clientul tău este eroul poveștii mărcii tale. Marca dvs. acționează doar ca un ghid, ajutându-i să ajungă la destinație.

Când răsturnați această strategie și vorbiți despre marca dvs. ca fiind doar un personaj al poveștii clienților dvs., veți vedea cum oamenii încep să rezoneze cu mesajul dvs. Ei vor începe să se vadă în povestea mărcii tale.

Personalitatea mărcii tale definește povestea mărcii tale

Odată ce personalitatea mărcii dvs. este definită și știți cine este marca dvs., puteți începe să comunicați cu o personalitate și un ton al vocii consecvenți, ca personaj în viața publicului dvs. – despre asta înseamnă povestea mărcii.

Oamenii s-au plictisit de informații și nu vor să audă despre ce servicii sau produse oferiți.
Vor să experimenteze și să fie duși într-o călătorie.

Modul de a vă agăța publicul într-o poveste este să îi permiteți să se vadă în ea.
Dacă îți înțelegi bine publicul și știi ce dorințe ești dispus să evoci cu brandul tău, le poți spune povestea cuiva care trece prin același lucru, făcându-i investit emoțional.
Apoi, marca dvs. este prezentată ca un ghid pentru a ajuta eroul (clientul) cu obiectivele sale: fie să remedieze o problemă, fie să se reinventeze, fie să-i provoace să fie mai buni.
Apoi eroul ajunge la destinație – dorința de bază a publicului tău ideal și la ce aspiră.

Acum puteți picta imaginea despre cum arată și cum se simte viața pentru erou, apoi, după ce au sosit, inspirând oamenii să dorească să învețe mai multe despre cum o pot face și ei.

La începutul oricărei povești, personajul (eroul) se află în punctul A (cu o problemă sau o provocare) și până la sfârșit, ajung în punctul B unde a remediat/a scăpat de aceste probleme.

CITEȘTE ȘI: Fotografie de marcă susținută de psihologie
Dacă o persoană merge la hairstylist pentru a-și face părul și se simte uimitoare, super atractivă și împuternicită după aceea, este încântată de rezultat.

Chiar dacă hairstylistul a făcut treaba, ei au decis că este timpul să facă o schimbare, și-au riscat să meargă la hairstylist și să încerce ceva nou și astfel sunt eroii acelei povești.

Nu vindeți produse sau servicii. Vinzi sentimentul

Soluția ta se simte într-un anumit fel oamenilor și vinzi ACEST sentiment: fie că este vorba de realizare, împuternicire sau libertate, vinzi la ce produsele sau serviciile tale ajută oamenii să ajungă și cum se va simți.
Clientul cumpără acest rezultat final și plătește pentru îndrumarea pentru a le ajunge acolo (produsele sau serviciile dvs.).

Arhetipul mărcii dvs. și povestea mărcii dvs

Personalitatea mărcii dvs., povestea, poziționarea unică și clienții dvs. ideali se reunesc în arhetipul mărcii dvs. pe care apoi îl folosim pentru a spune poveștile mărcii.

Urmând în mod constant tema arhetipului mărcii dvs., putem construi o poveste convingătoare a mărcii și o putem spune din nou și din nou prin experiența noastră de afaceri și de brand.

Acest lucru este deosebit de important dacă nu construiți un brand personal în special, dar sunteți un artist de machiaj, un hairstylist, dețineți un butic de modă sau frumusețe, sunteți consultant sau antrenor.

Dacă NU ești fața mărcii tale (cum ai fi în cazul în care ai fi un influencer), este foarte greu să injectezi personalitate mărcii tale fără un instrument precum Arhetipurile de brand.

Majoritatea clienților noștri sunt foarte blocați acolo pentru că aud peste tot acest sfat contradictoriu: fii tu însuți, injectează-ți personalitatea în brandul tău.

Dar apoi au aceste îndoieli, cum ar fi:

  • ce se întâmplă dacă marca mea nu este cu adevărat ca mine?
  • când îmi fac marca ca mine, atrag oameni la fel ca mine (nu neapărat clienți ideali)
  • propria mea personalitate este mult mai complexă decât marca mea, cum pot integra toate acestea și să rămân concentrat și consecvent?

Acestea sunt toate problemele care ar putea apărea din urma sfatului „face-ți marca mai mult tu”.

Acest lucru îi face să se simtă blocați, să-și dilueze mesajul mărcii încercând să-și reflecte propria personalitate și să-și piardă ani în afacerea lor, deoarece nu sunt capabili să creeze impuls și să-și atragă clienții ideali.

Folosind arhetipurile mărcilor ne putem asuma o personalitate cu o anumită temă cu care vor rezona clienții noștri ideali.

Apoi, nu reflectă personalitatea noastră ca atare, deoarece are propria sa personalitate care este atractivă pentru clienții noștri ideali.

Așa creezi un brand irezistibil care funcționează ca un magnet.

Brandul tău poate fi în continuare fidel cu tine și ar trebui să fie: ar trebui să fie aliniat cu valorile tale și cu motivul pentru care ai început afacerea. Dar arhetipurile de brand vă oferă această înțelegere a temelor recurente și a trăsăturilor de personalitate care sunt cele mai importante pentru marca dvs. pentru a atrage un public ideal și a vă simți autentic, astfel încât să nu vă simțiți împrăștiați, blocați sau confuz în ceea ce privește cum să vă dezvoltați marca.

CITEȘTE ȘI: 5 moduri de a adăuga emoție mărcii tale
De asemenea, vă ajută să vă extindeți afacerea și brandul: atunci când vă angajați echipa, puteți pur și simplu să le comunicați personalitatea și povestea mărcii dvs., iar apoi le pot folosi pentru a vă ajuta să vă dezvoltați brandul.

Nu vei mai concura cu ei pentru rolul de „erou” al poveștii.

Veți arăta că îi vedeți, îi înțelegeți și că sunteți aici pentru a-i ajuta să-și atingă obiectivele. Se vor simți ca și cum ar face parte din povestea mărcii tale și se vor conecta mai ușor cu ea.

Așa că, în loc să încerci să creezi un fel de poveste inventată despre marca ta sau să spui propria ta poveste personală care poate fi sau nu relevantă pentru afacerea ta (acesta este un subiect pentru alt articol), gândește-te la clientul tău și la ce poveste Trăiesc în așa fel încât trupa ta ar putea fi un ghid și un ajutor.

Iată o formulă simplă pe care o poți urma:
Clienții mei care sunt _____________________ se lupta cu _____________________ si simt_____________________ cunoaște-mi marca, care îi ghidează prin_____________________

și în sfârșit sunt capabili să_____________________.

Voila! Acum ești clar despre povestea mărcii tale!

„Ok, Cristina, dar unde să spun povestea asta”, vei întreba?

Spune-i nu prin publicarea pe site-ul tău web (deși aceasta este și o idee bună!), ci prin modul în care apari. Serviciile pe care le oferiți, prețurile dvs., site-ul dvs. web, conținutul dvs., poveștile clienților dvs. și orice decizii de afaceri pe care le luați.

Această poveste este o temă recurentă în afacerea ta: este steaua ta nordică. Pentru asta faci afacerea ta.

Odată ce înțelegi spre ce ghidează brandul tău oamenii și de ce au nevoie de la tine, va fi mai ușor să te concentrezi asupra ei și să nu te mai răspândești, diluându-ți mesajul.

Mesajul tău devine mai clar.

De exemplu: dacă povestea mărcii dvs. este:

Clienții mei, care sunt femei de peste 40 de ani și se luptă cu schimbarea corpului lor, lipsa de încredere și se simt singuri și invizibili, întâlnesc brandul meu care le ghidează prin redescoperirea lor și să-și recapete puterea, astfel încât să poată intra în sfârșit în puterea lor și să se simtă din nou ca ei înșiși. .

Brandul tău se concentrează pe transformarea pe care o aduci acestor femei. Spuneți această poveste prin ceea ce le oferiți (și cum vă construiți ofertele), cum le vorbiți și despre programele sau produsele dvs. și cum le împărtășiți poveștile de succes. Veți spune povestea prin toate acestea în mod continuu și veți construi percepția corectă a mărcii.

Spuneți-l prin experiența dvs. de brand

Dacă povestea mărcii tale este de a ajuta oamenii să se transforme și să facă o schimbare majoră în viața lor, atunci serviciile tale vor fi cu siguranță personalizate și îi vor ghida, le vei provoca gândirea și îi vei ajuta pe parcurs.

Conținutul pe care îl creați i-ar ajuta să vadă lucrurile diferit și să le provoace presupunerile, poate să încerce ceva nou. Și serviciile sau produsele dvs.?

Ele ar conține o formulă pentru succes (hm… elixir?) care îi ajută să ajungă acolo unde își doresc.

Brandul tău ar trebui să lucreze CU ei mai degrabă decât pentru ei și să-i ajute să-și asume și responsabilitatea pentru partea lor, deoarece doar așa se pot transforma și schimba cu adevărat.

CITEȘTE ȘI: 5 moduri de a adăuga emoție mărcii tale
Aliniind tot ceea ce face marca dvs. cu asta, veți spune o poveste de transformare, schimbare și renaștere.

O poveste a mărcii dvs.

Urmărește webminariile
înregistrate!

Un program de succes în educarea clienților poate avea un impact semnificativ asupra afacerii tale, inclusiv creșterea nivelului de satisfacție a clienților, reducerea costurilor de asistență, îmbunătățirea adoptării produselor, generarea de clienți potențiali.

urmărește-mă
tiktok
instagram
facebook
Reclame

Cât să investești în reclame?

Profil  de Client

Cine este clientul tău ideal?

Social  Media

Stilizare postări

Marketing

Cui vinzi? Cum vinzi?

Webdesign

Formula "One Page Site"

Branding

Primii pași în definirea brandului

profilul
clientului perfect

03

brand
trinity

02

Vocea
brandului

01

Profită de resursele noastre gratuite pentru a te ajuta să începi în a îți defini brand-ul ideal.

Vrei să colaborăm?

Oferim servicii de creare site-uri, customizare templateuri, dar îți oferim și posibilitatea de a îți crea propriile  postări social media cu ajutorul template-urilor noastre.

Toate drepturlle rezervate   |    Design by Digital Fairy
@DigitalFairy.ro

urmărește-ne

Gratuit

back to top