Oamenii iau decizii în mai puțin de 4 secunde făcând presupuneri.
Emoția este totul.
Facem presupuneri despre oamenii pe care tocmai îi întâlnim, despre produse și mărci.
Nu avem timp să analizăm fiecare aspect al unei situații, al unei persoane sau al unui produs, așa că folosim comenzi rapide.
Imaginează-ți doar dacă ar trebui să iei o decizie fără să folosești comenzi rapide: de câte ore ai avea nevoie pentru a analiza situația înainte de a ajunge la o concluzie?
Dacă întâlnești pe cineva nou te SIMȚI instantaneu dacă vrei să afli mai multe despre această persoană sau dacă nu ești deloc atras de ea. Cum este posibil? Tocmai i-ai întâlnit și, de multe ori, nu au spus nici măcar un cuvânt!
Toate acestea se întâmplă în subconștientul nostru – în creierul nostru limbic.
Această parte a creierului NU înțelege limbajul.
Ea comunică prin emoție, sentimente, bănuieli, scântei de idei.
Din acest motiv, s-ar putea să fi simțit uneori că ȘTIAți ceva (sau cineva) este potrivit pentru dvs. sau că ați fost OBLIGAT să luați o anumită acțiune, dar dacă cineva v-a întrebat, nu ați putea explica de ce.
S-ar putea să fi încercat apoi să-l raționalizezi și să-l verbalizezi, dar ți-a fost greu să traduci în cuvinte bănuiala sau sentimentul profund din intuiție. Cuvintele pur și simplu nu vă pot comunica niciodată cu adevărat sentimentele. Se datorează faptului că părți ale creierului care sunt responsabile pentru emoții și limbaj/logica nu comunică între ele.
Când încerci să iei o decizie folosind mintea ta logică, aproape întotdeauna te lasă să te întrebi dacă ai făcut alegerea corectă.
Ați încercat vreodată să cumpărați un televizor nou și să comparați toate opțiunile? Poate dura o mulțime de ani pentru a lua o astfel de decizie și totuși, dacă te hotărăști asupra unui anumit model și apoi auzi că cineva pe care știi că a cumpărat unul diferit, te-ai întreba dacă ar fi trebuit să mergi și cu celălalt. Poate celălalt era mai bun?
Te lasă mereu cu această voce sâcâitoare în cap: Poate am luat o decizie greșită?
După ce cumperi ceva de mare valoare sau scump folosind logica ta, s-ar putea să simți și remuşcările cumpărătorului: acest sentiment atunci când te gândeşti: ce am făcut!
Apoi doriți să vă anulați comanda sau să aveți acest sentiment puternic de anxietate pentru că știți că ați cheltuit mulți bani și nu sunteți sigur dacă decizia dvs. a fost corectă.
Acest sentiment afectează modul în care percepeți o marcă de la care ați cumpărat. Poate chiar să lase un sentiment durabil de resentimente și o perspectivă negativă asupra mărcii de la care cumpărați.
Dacă iei o decizie folosind creierul limbic (intuiția, urmărirea inimii sau ascultarea intestinului), ești sigur că aceasta este o decizie bună, chiar dacă alții îți spun că nu este. Chiar dacă alții îți oferă motive logice să-ți arate că aceasta nu este decizia corectă, știi în inima ta că este și nu contează ce spun alții.
Odată ce te hotărăști asupra anumitor produse pentru că simți că este grozav pentru tine, chiar nu contează că există altele ca el în altă parte.
Te-ai hotarat deja.
Chiar dacă încerci să faci mai multe cercetări pentru că vrei să fii sigur că iei cu adevărat o decizie înțeleaptă, tot te trezești să te întorci la prima alegere. Acest lucru este valabil mai ales atunci când cumpărați ceva de mare valoare, ceva scump.
Crearea loialității mărcii este posibilă numai atunci când clienții tăi își folosesc creierul limbic pentru a lua o decizie.
Ei trebuie să fie investiți emoțional, trebuie să SIMTĂ brandul tău este potrivit pentru ei. Apoi, produsul sau serviciul are o importanță secundară.
S-ar putea să simți că deciziile tale sunt luate printr-o analiză atentă a tuturor pro și contra, dar te pot asigura că nu este cazul.
De cele mai multe ori luăm decizii în creierul nostru limbic, iar principalul factor determinant este starea noastră emoțională.
Fie încercăm să scăpăm de durere (ne rezolvăm problemele, găsim soluții la lucrurile care ne deranjează), fie ne îndreptăm spre plăcere (ne tratam, ne atingem potențialul sau ne simțim mai aproape de ceilalți sau de noi înșine).
Clienții tăi ideali simt o serie de emoții în fiecare zi.
Sunt oameni complicati, la fel ca tine.
Fiecare persoană are propriile experiențe, convingeri și presupuneri despre lumea din jurul său (și despre ei înșiși).
Nu înseamnă că nu puteți înțelege cu adevărat ce tip de emoție ar trebui să evocați în marca dvs. pentru a-i face să simtă că este irezistibil pentru ei.
Dacă atingeți coarda potrivită, clienții potențiali se vor simți conectați la marca dvs.
Se vor simți auziți, importanți și ca și cum afacerea dvs. îi înțelege.
Așa se construiește loialitatea față de brand!
Cum să descoperi ce emoții ar trebui să inducă BRANDUL TĂU?
Răspunsul este simplu: arhetipuri de brand. Programează acum un Discovery Call Gratuit și hai să vorbim despre brandul tău.
Acest instrument este incredibil de util pentru a înțelege ce motivează clienții dvs. și care este calea de mijloc între ceea ce încercați să prezentați și ceea ce doresc aceștia să experimenteze.
Este una dintre cele mai bune modalități de a adăuga emoție mărcii dvs. într-un mod consistent și ușor de înțeles.
Oamenii înțeleg arhetipurile mărcii la nivel subconștient, astfel încât de îndată ce vă aliniați marca cu una corect (și consecvent), veți deschide o poartă secretă către inimile (și mințile) clienților dvs.
Chiar dacă fiecare dintre noi este diferit, există de fapt doar câteva emoții pe care le simțim.
Dr. Paul Ekman a dezvoltat o teorie a emoțiilor de bază, sugerând că avem de fapt doar 6 dintre ele:
Tristeţe, Fericire, Frică, Furie, Surprinde și Dezgust.
Din aceste emoții de bază pot apărea o serie de emoții care sunt mai complexe. Îmi place cum este explicat frumos pe roata emoțiilor de mai jos:
După cum puteți vedea, există multe stări diferite care pot ieși din emoția de bază.
Să devină clar ce emoție de bază ai vrea să simtă clienții tăi este o ușă pentru a explora stările mai complicate și a înțelege cu adevărat nevoile lor și ceea ce le va atinge.
Magnum
Ca brand Lover, Magnum este totul despre plăcere. Dacă ați fost vreodată clientul lor, probabil că le-ați cumpărat înghețata într-o anumită stare: căutând ceva cu care să vă răsfățați, doriți să savurați un moment, să experimentați ceva stimulant.
Magnum joacă întotdeauna cu aceste stări emoționale și pictează o imagine a cum este să experimentezi produsele lor.
Nu vând înghețată: ei vând plăcere, răsfăț, un moment pentru tine pe care îl vei prețui și îți vei aminti.
În conținutul și reclamele lor, există multă stimulare senzorială: sunetul ciocolatei care se sparge te face să vrei să ieși și să o cumperi în miezul nopții, nu-i așa?
Magnum te face să te simți important, să experimentezi momente intime și să trezești simțurile. Plăcerea este rezultatul acestor stări.
Jean Paul Gaultier
Acest brand este scandalos. Dacă există o emoție pe care doresc să o experimentați este puterea.
Jean Paul Gaultier nu este pentru toată lumea, dar dacă te-ai plictisit, ei îți promit sentimentul de entuziasm.
Acest brand Rebel a creat o revoluție în lumea couture cu viziunea sa transgresivă unică asupra modei.
Creatorul de modă preferat al Madonna, rebelă însăși, Jean Paul Gaultier aduce modele interesante și adesea șocante din punct de vedere cultural, care atrag oameni îndrăzneți, încrezători și care le place să iasă în evidență.
Jean Paul Gaultier nu vinde haine, parfumuri sau machiaj – ei vând încredere și putere.
Acesta este un exemplu grozav al unui brand Rebel de lux în acțiune: luxos, premium și de înaltă calitate, totuși obraznic, sexy, care încalcă regulile societății, care este rigidă și, sincer, plictisitoare.
Trimite un mesaj: nu trebuie să vă conformați.
Această marcă nu ar putea fi mai diferită de Jean Paul Gaultier.
Ca brand Innocent, Honest Company îți promite sentimentul de siguranță, securitate și deci: fericire.
Acesta este un brand care atrage oamenii care doresc simplitate și onestitate.
Vor să simtă că sunt din nou copii și totul este din nou pur, simplu și adevărat.
Compania cinstită nu își vinde produsele: ei vând sentimentul de siguranță pe care îl oferă.
Ei promit că poți avea încredere că ingredientele lor sunt sigure pentru copilul tău și angajații lor sunt tratați corect și cu respect.
Sunt un brand cu principii și fac lucrurile bine.
Poți spune principala emoție pe care ei se concentrează pe evocarea?
Da, ai ghicit: e fericire.
Fericirea, care vine din soluții simple în care poți avea încredere!
Știm cât de copleșitor și de înfricoșătoare poate fi începerea site-ului tău! Sunt șanse să nu fii web designer sau copywriter,
și, deși îâi cunoaști afacerea/produsul/serviciul pe dinafară, este posibil ca proiectarea unui site web să nu fie punctul tău forte.
Oamenii iau decizii în mai puțin de 4 secunde făcând presupuneri. Emoția este totul.
Facem presupuneri despre oamenii pe care tocmai îi întâlnim, despre produse și mărci.
Nu avem timp să analizăm fiecare aspect al unei situații, al unei persoane sau al unui produs, așa că folosim comenzi rapide.
Creșterea prețurilor NU este la fel de simplă ca simpla schimbarea a numerelor de pe site-ul web.
Întreaga strategie de brand trebuie să fie ridicată pentru a se potrivi cu calitatea produselor tale.
Mesajele brand-ului tău trebuie să vorbească cu cele mai profunde dorințe ale clienților dvs. ideali.
Întreaga ta experiență trebuie să spună „Sunt de bună calitate și sunt scumpă”.
Un program de succes în educarea clienților poate avea un impact semnificativ asupra afacerii tale, inclusiv creșterea nivelului de satisfacție a clienților, reducerea costurilor de asistență, îmbunătățirea adoptării produselor, generarea de clienți potențiali.